Turistični produkt Turizem v zidanicah, ki ga na območju vinorodne dežele Posavje že od leta 2010 razvija »Konzorcij Turizem v zidanicah« je na letni konferenci ECTN (European Cultural Tourism Network) v konkurenci 13 turističnih produktov iz celotne Evrope prejel prvo nagrado kot destinacija trajnostnega in kulturnega turizma v kategoriji Vinski turizem 2020. Nagrade se podeljujejo za dosežke in prepoznavne turistične produkte kulturnih vsebin v posameznih evropskih turističnih destinacijah, ki so prinesli pomembne rezultate v zvezi z izboljšanjem izkušenj obiskovalcev, predvsem ob spoštovanju tradicije in vključevanju lokalnih skupnosti. Zmagovalci so prepoznani kot zgledi odličnosti, ki navdihujejo druge turistične destinacije in spodbujajo nadaljnji razvoj trajnostnih in odgovornih pobud na področju kulturnega turizma.
Konzorcij trenutno ponuja 45 zidanic, v glavnem na območju vinorodne dežele Posavje, nekaj tudi v Podravju. Za pooblaščenega tržnika je Konzorcij izbral turistično agencijo Kompas Novo mesto, ki je v ta namen razvil poseben sistem »Razpršenega hotela«.
Konzorcij Turizem v zidanicah je tudi nosilec evropske vinske kulturne poti »Iter Vitis« za Slovenijo. V ta namen je že oblikovano partnerstvo, v katerem med drugim sodelujeta tudi Slovenska turistična organizacija in Ministrstvo za kmetijstvo.
Zmagovalci so prepoznani kot zgledi odličnosti, ki navdihujejo druge turistične destinacije in spodbujajo nadaljnji razvoj trajnostnih in odgovornih pobud na področju kulturnega turizma.
Kulturni turizem je namreč najhitreje rastoči sektor evropskega turizma in lahko prispeva tako k trajnosti in konkurenčnosti turizma v Evropski uniji in širše kakor tudi k trajnostni prihodnosti lokacij kulturne dediščine in lokalnih skupnosti.
Konzorcij Turizem v zidanicah beleži v letu 2020 kljub pandemiji zelo dobre rezultate. Zidanice so bile tudi letos rekordno zasedene, predvsem zahvaljujoč turističnim bonom. Če smo pretekla leta v zidanicah gostili več kot 80% tujih gostov in samo 20% domačih, je bila letos situacija ravno obratna. Temu primerna je tudi dolžina bivanja. Tujci so v zidanicah v glavnem ostajali po teden dni, domači gostje pa dve do tri noči. Konzorcij trenutno ponuja 45 zidanic, v glavnem na območju vinorodne dežele Posavje, nekaj tudi v Podravju. Za pooblaščenega tržnika je Konzorcij izbral turistično agencijo Kompas Novo mesto, ki je v ta namen razvil poseben sistem »Razpršenega hotela«. Kompas Novo mesto je prodajna služba in recepcija, zidanice pa so razporejene po vinorodnih hribčkih v premeru več deset kilometrov. Gosti, ki prihajajo v zidanice so izjemno zadovoljni, kar dokazujejo tudi odlične ocene, saj so na Booking.comu praktično vse zidanice ocenjene z najmanj 9. Tako zadovoljstvo smo beležili tudi pri slovenskih gostih, ki so presenečeno ugotavljali, kako lepo je možno preživeti dopust v zavetju vinskih goric. V zadnjem času je kar nekaj lastnikov zidanic k ponudbi nastanitve dodalo tudi savne in masažne kadi in si na ta način med drugim zagotovilo tudi podaljšanje turistične sezone.
Konzorcij Turizem v zidanicah je tudi nosilec evropske vinske kulturne poti »Iter Vitis« za Slovenijo. V ta namen je že oblikovano partnerstvo, v katerem med drugim sodelujeta tudi Slovenska turistična organizacija in Ministrstvo za kmetijstvo. Oblikovanih je tudi nekaj turističnih programov, ki vključujejo vse tri vinorodne dežele Slovenije in en čezmejni program s Hrvaško. Naš cilj je povečati prepoznavnost Slovenije kot vinorodne dežele odličnih vin in bogate vinogradniške tradicije, ki jo bodo gostje lahko odkrivali skozi različne vinske zgodbe. Za konec prihodnjega leta se že dogovarjamo za organizacijo večdnevnega dogodka, na katerega bomo povabili vse države, članice vinske kulturne poti Iter vitis. Verjamemo, da bosta z vključitvijo v kulturno pot Iter vitis, ki se oblikuje pod okriljem Sveta Evrope, Slovenija in slovensko vinogradništvo dosegla še večjo prepoznavnost.
V Konzorciju Turizem v zidanicah smo prepričani, da bodo zidanice v naslednjih letih eden najbolj prepoznavnih turističnih produktov Slovenije. Kljub odličnim ocenam se zavedamo, da imamo še veliko manevrskega prostora pri izboljšanju, poenotenju in dvigu kvalitete ponudbe naših zidanic. Prejete nagrade smo izjemno veseli in nam pomeni priznanje za desetletno delo in spodbudo za naprej, obenem pa verjamemo, da bo zagotovo pripomogla tudi k večji promociji in prepoznavnosti na evropskem in svetovnem trgu.
Grčevje, 26.10.2020
KONZORCIJ TURIZEM V ZIDANICAH
Matjaž Pavlin, tajnik Konzorcija